top of page
CAPLEGAL

Právní upozornění

1.    Zpracování osobních údajů (GDPR) - Informace pro klienta při přijetí osobních údajů advokátem
Správcem osobních údajů je advokát
Právní základ pro zpracování
  • Smlouva o poskytování právních služeb.

  • Poskytování osobních údajů je povinností subjektu údajů – klienta, která vyplývá z výše zmíněné smlouvy.

  • Souhlas klienta.

  • Je-li to nezbytné pro ochranu životně důležitých zájmů klienta či jiné fyzické osoby

  • Je-li to třeba pro ochranu oprávněných zájmů advokáta či oprávněných zájmů třetích stran (zejména klientů advokáta), avšak pouze za situace, že před těmito zájmy nemají přednost zájmy dotčeného klienta či jeho základní práva.

  • Je-li to nutné pro plnění právních povinností advokáta.

Účel zpracování
  • Poskytování právních služeb podle smlouvy uzavřené s klientem.

Příjemci osobních údajů
  • Orgány veřejné moci (např. soudy, správní orgány);

  • Poskytovatelé údržby informačního systému;

  • Auditoři, překladatelé.

  • Další příjemci dle potřeb a pokynů klienta.

Doba zpracování osobních údajů
  • Osobní údaje budou zpracovávány po dobu platnosti výše zmíněné smlouvy a po jejím skončení s nimi bude naloženo dle platné právní úpravy, zejm. zákona č. 85/1996 Sb. (zákon o advokacii), zákona č. 499/2004 Sb. (zákon o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů) a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Nařízení GDPR).

Práva klienta
  • Právo na přístup k osobním údajům znamená, že klient má právo od správce – advokáta získat informace o tom, zda zpracovává jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Klient má také právo, aby správce-advokát bez zbytečného odkladu opravil na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má klient právo kdykoli doplnit.

  • Právo na výmaz osobních údajů představuje jinými slovy vyjádřenou povinnost správce – advokáta zlikvidovat osobní údaje, které o klientovi zpracovává, pokud jsou splněny určité podmínky a klient o to požádá.

  • Klient má právo, aby správce – advokát v určitých případech omezil zpracování jeho osobních údajů. Proti zpracování, které je založeno na oprávněných zájmech správce – advokáta, třetí strany nebo je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, má klient právo kdykoli vznést námitku.

  • Právo na přenositelnost údajů dává klientovi možnost získat osobní údaje, které správci poskytl, v běžném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje může následně předat jinému správci, nebo pokud je to technicky možné, žádat, aby si je správci předali mezi sebou.

  • Právo kdykoli odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů se neuplatní, jelikož osobní údaje klienta jsou zpracovávány z důvodu plnění smlouvy uzavřené s klientem, nikoli na základě souhlasu se zpracováním.

  • V případě, že bude klient jakkoli nespokojen se zpracováním svých osobních údajů prováděné správcem – advokátem, může podat stížnost přímo jemu, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.

  • Více informací o právech klienta je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů. (https://www.uoou.cz/6-prava-subjektu-udaj/d-27276)

2.    Elektronická komunikace
  • Při elektronické komunikaci prostřednictvím elektronické pošty (e-mailu) nejsou informace obsažené v e-mailové zprávě kódovány. E-maily odesílané advokátní kanceláří jsou určeny pro konkrétního adresáta/adresáty a mohou obsahovat citlivé a důvěrné informace včetně osobních údajů. Pokud jste jakýkoliv e-mail odeslaný advokátní kanceláří obdrželi omylem, neprodleně nás prosím kontaktujte.

  • Elektronická komunikace může být ovlivněna zkomolením dat, zpožděním, neodpovídajícími přílohami nebo počítačovými viry. Advokátní kancelář nepřijímá žádnou odpovědnost za takovéto případné nastalé skutečnosti či jejich následky. Advokátní kancelář vychází z předpokladu, že každý, kdo s námi komunikuje e-mailem, akceptuje rizika z toho vyplývající.

3.    Informace pro spotřebitele
  • Česká advokátní komora (www.cak.cz) byla dne 5. 2. 2016 pověřena Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR mimosoudním řešením spotřebitelských sporů mezi advokátem a spotřebitelem ze smluv o poskytování právních služeb (ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů).

bottom of page